آموزش سئو بازاریابی دیجیتال

اصطلاحات تخصصی سئو که همه باید بدانند

اصطلاحات تخصصی سئو برای وبمستر ها

اصطلاحات تخصصی سئو برای وبمستر ها

آیا می دانید مهمترین اصطلاحات تخصصی سئو که باید بدانیم کدامند؟ لاازم به ذکر است که اصطلاحات سئو بسیار مهم هستند.

هر یک از ترفندها و تکنیک های مورد استفاده در سئو برای تقویت یک وب سایت یک نام یا اصطلاح است.

اگر با اصطلاحات سئو آشنایی ندارید، ممکن است هنگام نوشتن محتوا با مشکل روبرو شوید.

بهینه سازی سئو برای موتورهای جستجو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، فرآیندی است که در آن سعی می کنیم با انجام فعالیت های مختلف در داخل و خارج از سایت، یک وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم.

اصطلاحات سئو

ارائه خدمات سئو سایت در شرکت وب یار سئو

سئو داخلی

سئوی محتوا یا سئو درون صفحه مجموعه کارهایی است که ما در وب سایت خود برای بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو انجام می دهیم. سئوی محتوا زیرمجموعه های زیادی دارد که در این قسمت به آنها می پردازیم.

سئو

سئو به عنوان یکی از اصطلاحات تخصصی سئو که باید بدانیم به شمار می آید.

بهینه سازی سئو برای موتورهای جستجو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، فرآیندی است که در آن سعی می کنیم با انجام فعالیت های مختلف در داخل و خارج از سایت، یک وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم.

سئوی محتوا

محتوای سئو یکی دیگر از اصطلاحات سئو است که به بخشی از سئو اطلاق می شود که با تولید محتوای ارزشمند با سئو برای گوگل سروکار داریم. سئوی محتوا شامل متن، عکس، فیلم و سایر رسانه ها است. سئوی محتوا بخشی از سئو داخلی است.

کلید واژه ها

به مقدار کلمات کلیدی که در محتوای یک صفحه استفاده می کنید، چگالی کلمه کلیدی می گویند و استفاده از آن تا حد امکان شانس سئوی شما را در مقایسه با سایر رقبا افزایش می دهد.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، پر کردن کلمات کلیدی نامیده می شود و توسط گوگل بسیار بد تلقی می شود و می تواند جریمه های سنگینی را در پی داشته باشد.

سئو تصویر

یکی دیگر از اصطلاحات تخصصی سئو که باید بدانیم سئو تصویر می باشد.

با انجام فعالیت هایی بر روی عکس های سایت سعی می کنیم سئو عکس ها را طوری بهینه کنیم که در قسمت تصویر نتایج گوگل ظاهر شوند.

سئو فنی

سئوی فنی بخشی از سئو است که ما سایت خود را از نظر مسائل فنی و کدنویسی برای گوگل آماده می کنیم. سایر عوامل دخیل در سئو فنی: پاسخگویی، سرعت سایت، کدنویسی قالب و افزونه های سایت، هاست، دامنه و غیره.

سئو لوکال یا سئو محلی

سئوی محلی نیز جزئ یکی دیگر از اصطلاحات تخصصی سئو که باید بدانیم محسوب می شود. این اصطلاح یک روش سئو است که در آن بر بالا بردن صفحه در نتایج محلی تمرکز می کنیم. این روش برای مشاغل محلی بسیار مقرون به صرفه و سازنده است. فرض کنید جایی برای مشاوره روانشناسی دارید. اگر می خواهید این صفحه را با کلماتی مانند روانشناسی یا مشاوره روانشناسی بالا ببرید، هزینه و انرژی زیادی می خواهد.

حالا اگر روی سئوی محلی تمرکز کنید، به جای تمرکز روی کلمات گران قیمت و سخت، روی کلماتی مانند مشاوره در شمال تهران، روانشناس شیرازی یا مواردی از این قبیل تمرکز می کنید که کاربران و مشتریان کاملا هدفمند را برای شما به ارمغان می آورد. در نتیجه مانع صرف پول و زمان زیادی خواهید شد. سئوی محلی به عنوان بخشی از سئو داخلی به شمار می آید.

سئوی خارجی

مجموعه اقداماتی است که ما در خارج از سایت انجام می دهیم تا سایت خود را برای موتورهای جستجو دوستدارتر کنیم. سئو خارج از سایت دارای چندین مؤلفه است که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

بک لینک

بک لینک ها لینک هایی هستند که سایت ما از سایت های دیگر دریافت می کند و یکی از تاثیرگذارترین عوامل در سئو سایت است. موتورهای جستجو طوری برنامه ریزی شده اند که به سایت هایی که بک لینک دریافت می کنند وزن بدهند. زیرا معتقدند سایت هایی که از سایت های دیگر بک لینک می گیرند، محبوب یا پرطرفدار هستند.

لینک سازی خارجی

اصطلاح جاسوسی بک لینک

جاسوسی بک لینک یک تاکتیک سئو است که در آن سعی می کنیم با استفاده از ابزارهای حرفه ای رایگان یا پولی، تعداد و منشاء بک لینک های دریافتی از وب سایت های رقیب را دریابیم.

اصطلاح Disavow

Disavow یکی از مهمترین اصطلاحات سئو است. Disavow فرآیندی است که توسط گوگل برای گزارش هرزنامه، لینک های مضر و نه چندان خوب راه اندازی شده است، ما آنها را نادیده می گیریم و در نتیجه رتبه سایت کاهش نمی یابد.

رپورتاژ آگهی یا گزارش تبلیغاتی

رپورتاژ تبلیغی است که در یک وب سایت محبوب منتشر می کنید و با دو فلش نشان داده می شود.

ابتدا کسب و کار خود را تبلیغ می کنید و دوم اینکه از این وب سایت بک لینک دریافت می کنید.

ذکر بدون لینک

منشن بدون لینک یکی از مفاهیم سئو است که جدید و بسیار موثر است. در این روش بدون ارائه لینک به سایت شما نام سایت شما در سایت های دیگر ذکر می شود. این روش مکمل بک لینک محسوب می شود و قدرت آن را افزایش می دهد.

ذکر بدون لینک یکی از اصطلاحات جدید و بسیار سازنده سئو است. این روش به وب سایت شما اجازه می دهد تا بدون لینک دادن به وب سایت شما در وب سایت های دیگر ذکر شود. این روش مکمل در نظر گرفته می شود که قدرت بازخورد را افزایش می دهد.

سیگنال شبکه های اجتماعی

سیگنال اجتماعی یا سیگنال شبکه اجتماعی یکی دیگر از اصطلاحات سئو که باید بدانیم است. این بدان معناست که صفحات مختلف وب سایت شما در شبکه های اجتماعی منتشر می شود و کاربران این شبکه ها با وب سایت شما تعامل و واکنش نشان می دهند. به عنوان مثال، چیزهایی مانند توییت ها و ریتوییت ها می توانند حاوی سیگنال های اجتماعی باشند.

گفتگو با شخص حقیقی چت کن با من